loading...
آزمون روان -کنکور ارشد روانشناسی
آخرین ارسال های انجمن
امیر سامانی بازدید : 786 چهارشنبه 28 مرداد 1394 نظرات (0)

 

داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی

سلام

 

امیر سامانی هستم. در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی سال 93 رتبه 1 عمومی و 7 بالینی را به‌دست آوردم. در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه تهران هستم.

 

از سال 93  مدتی در موسسه آموزشی ماهان  و بیش از یک سال در کلینیک روانشناسی کیهان،  به عنوان مشاور فعالیت می‌کردم و  خوشحالم که مشاوره و برنامه‌ریزی تعدادی از دوستانی را بر عهده داشتم که با موفقیت کنکور کارشناسی ارشد را پشت سر گذاشتند .

 

هم اکنون از طریق سایت آزمون روان به فعالیتم در زمینه مشاوره تحصیلی ادامه می‌دهم.دوستانی که مایل به دریافت مشاوره هستند می‌توانند از طریق درخواست مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی  با من تماس بگیرند.

 

خلاصه ای از رزومه کاری و تحصیلی من را می‌توانید در این  صفحه مطالعه کنید.

ا


امیر حسین قطره سامانی رتبه یک کنکور ارشد روانشناسی

مشاور و برنامه ریز تخصصی کنکور سراسری ارشد روانشناسی

 

زمینه تحصیلی:

 

  • دانشحوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه تهران
  • رتبه 1 کنکور سراسری کارشناسی ارشد روانشناسی-گرایش روانشناسی عمومی 1393
  • رتبه 7 کنکور سراسری کارشناسی ارشد روانشناسی- گرایش روانشناسی بالینی  1393
  • رتبه 7 کنکور سراسری کارشناسی ارشد روانشناسی- گرایش روانسنجی 1393

    

فارغ التحصیل:

  • کارشناسی  رشته زبان و ادبیات انگلیسی- گرایش آموزش زبان –دانشگاه پیام نور مرکز تهران 1389
  • مهندسی برق-گرایش الکترونیک- دانشگاه صنعتی اصفهان 1382

 

زمینه شغلی:

  • مشاور و برنامه ریز تخصصی کنکور سراسری ارشد روانشناسی گروه آموزشی کیهان 1393
  • مدرس زبان انگلیسی
  • تحلیل‌گر و معامله‌گر بازار بورس و سرمایه

 

 

امیر سامانی رتبه یک کنکور ارشد روانشناسی

               رشته:روانشناسی                            رتبه:1



* با عرض سلام لطفاً به معرفی کامل خود بپردازید؟

امیر سامانی هستم متولد 1360 در رشته های برق الکترونیک و زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کرده ام و برای کارشناسی ارشد روانشناسی را انتخاب کردم..

* لطفاً بفرمایید از چه دانشگاهی مدرک کارشناسی گرفتید و با چه رتبه‌ایی و با چه معدلی؟

از دانشگاه پیام نور تهران در رشته آموزش زبان انگلیسی  با معدل 3/17

* با رتبه بدست آمده در کنکور کارشناسی ارشد چه درصدهایی را زده‌اید؟

زبان 78%علم النفس50%-آمارو روش تحقیق51%روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی61%-روانشناسی رشد80%بالینی63%عمومی 68% فیزیولوژیک 71٪

* چه عواملی را در قبولی کنکور خود موثر می‌دانید؟

داشتن انگیزه و علاقه مهمترین عامل قبولی من بود و برنامه ریزی صحیح و واقع بینانه توانست کمک زیادی به من بکند

* مطالعه برای قبولی در کنکور را از چه زمانی شروع و طی چه مدت درس خواندید؟

با سه ساعت در روز از اول مهر شروع کردم و به طور دایم ساعات مطالعه ام را افزایش دادم

* نقش موسسات آموزشی را در فرآیند قبولی یک دانشجو چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مهمترین نقش موسسات برنامه ریزی تحصیلی برای دانشجو است که باعث می شود به طور متعادلی تمام منابع لازم مطالعه شود آزمون ها هم باعث درک و بهینه سازی روند مطالعه می شوند


* از کدام محصولات ماهان استفاده کردید و چه نقشی در قبولی شما داشتند؟

یکی از مهمترین برنامه های ماهان که نقش موثری در بالا بردن انگیزه من داشت برنامه تلویزیونی صعود بود که با عث شد از فضای کنکور دور نشوم سرفصل های امتحانی ماهان هم که در پورتال موجود است راهنمای خوبی برای بودجه بندی مطالعه است.

 

فیلم مصاحبه با برنامه صعود

 

 

 


کارنامه رتبه 1 ارشد روانشناسی

 

امیر سامانی رتبه یک کنکور ارشد روانشناسی



مصاحبه با گروه آموزشی کیهان

 
تاریخ : 93/03/27

در این مدت کوتاهی که از فعالیت ما در کیهان می گذرد، میزبان افراد متعهد، هوشمند، مسئول و دلسوزی در زمینه مشاوره بوده ایم. پس از خانم ها قنبرزاده، داساربند، کمار و ضرغام و همچنین آقای جسیمی ، امروز بسیار خوشحالیم که در خدمت یک فرد موفق دیگر در بخش مشاوره کنکور سراسری کیهان هستیم. مطالعه مصاحبه آقای امیر سامانی به خود ما انرژی خاصی می دهد و خوشحالیم که از امروز می توانیم با چنین فرد مسئول، دلسوز و با تجربه ای افتخار همکاری داشته باشیم و فرصت مشاوره صادقانه ی شما داوطلبان رو با بهترین رتبه کنکور فراهم کنیم.

 

پیشینه تحصیلی

  • با سلام خدمت شما، لطفاً ابتدا خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید چه نتیجه­ ای در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی کسب کردید؟سلام. امیر سامانی هستم و در تهران زندگی می کنم. در آزمون کارشناسی ارشد سال 1393 در رشته روانشناسی شرکت کردم و در گرایش روانشناسی عمومی رتبه 1 و روانشناسی بالینی رتبه 7 را به‌دست آوردم.

     

  • لیسانس کدام دانشگاه بودید و چه خواندید؟دانشگاه پیام‌نور، رشته­‌ی آموزش زبان انگلیسی.

     

  • چه جالب! پس شما هم یک تغییر رشته ­ای هستید؟ چه طور شد سر از روانشناسی در آوردید؟ بله ،البته سابقه تغییر رشته من به قبل از  زمانی برمی­گرده که سراغ روانشناسی آمدم. رشته اولی که من واردش شدم مهندسی برق-الکترونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان بود. انتخابی که بیشتر بر اساس معیارهای اجتماعی و عرف عمومی نظام آموزشی در آن مقطع انجام داده بودم ولی چندان با روحیات و نگرش خودم همخوانی نداشت. فضای تحصیلی و شغلی رشته­ های فنی مهندسی هیچ ارتباطی با علایقم نداشت. بعد از چند سال فاصله از فضای درس و دانشگاه به طرف زبان وادبیات انگلیسی رفتم و در نهایت برای کارشناسی ارشد با توجه به مطالعات و علاقه‌ام به روانشناسی و به خصوص رواندرمانی، رشته روانشناسی را انتخاب کردم. علوم انسانی و مشخصا روانشناسی ویژگی خاص و جذابی داره و اون اینه که مسأله مورد بررسی، انسان است. این یعنی مطالعه هر مبحثی در این علوم حداقل دو وجه دارد: انسان به عنوان خواننده/پژوهشگر و انسان به عنوان موضوع. این ترکیب همزمان مشاهده‌گر و سوِژه بودن، فوق العاده برای من لذت­ بخشه و باعث میشه بتونم یک ارتباط شخصی با مباحث این حوزه برقرار کنم؛ ارتباطی که من رو به درک عمیقتری از انسان و در درجه اول خودم نزدیک میکنه.این از مهمترین دلایلی است که خواستم روانشناسی رو به طور جدی و آکادمیک بخوانم.

 

  • دیپلم ریاضی بودید یا انسانی؟ ریاضی.

 

  • آیا از اول درس­خوان بودید یا فقط برای کنکور شروع به درس خواندن کردید؟  چندان درس خوان نبودم ولی در زمینه‌های مورد علاقه‌ام زیاد مطالعه می‌کنم.

 

 

کنکور امسال

  • هر درس را چند درصد زدید؟

زبان 77

علم‌النفس 50

آمار و روش تحقیق 51

مرضی و کودکان استثنایی 61

رشد 80

بالینی 64

عمومی 68

فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان  73

 

  • از ابتدا این نتیجه مورد انتظار شما بود؟ روز قبل از کنکور چطور؟ و روز قبل از اعلام نتایج؟ نه دقیقا؛ من وقتی شروع به خواندن برای کنکور کردم به رتبه 1 فکر نمی‌کردم. چیزی که می‌خواستم این بود که در یکی از دانشگاه‌های تهران قبول شوم  .بعد از آمدن کلید اولیه و محاسبه تقریبی درصدها حدس می‌زدم که حدود 20 بشوم.

 

  • کنکور چطور بود؟ در درسها تفاوت خاصی با سالهای قبل احساس کردید؟ سر جلسه کنکور احساس می‌کردم که آماده­تر از گذشته هستم.  با توجه به اخباری که راجع به زمان آزمون اعلام شده بود پیش­بینی می‌شد که کنکور تفاوتهایی با سالهای قبل خواهد داشت. به نظرم این که کنکور یک سال نسبت به سال دیگه تفاوت کنه با توجه به ساختار کنکور، طبیعی است. کنکور بر خلاف آزمونهایی مثل تافل یا GRE یک آزمون استاندارد شده نیست که هر ساله با یک سطح ثابت و هنجاریابی شده از دشواری و محتوا برگزار شود. کنکور یک آزمون رقابتی است که فقط برای مقایسه داوطلبان همان سال با هم کاربرد دارد. در آزمون 93 تعداد سوالها و زمان آزمون اضافه شده بود و این یک تغییر مثبت بود. همین طور در طراحی سوالات به بخشهایی توجه شده بود که قبلاً طراحان زیاد سراغشان نمی‌رفتند. زبان متنهایی داشت که مستقیماً مباحث روانشناسی نبودند و سوالات درک مطلبی از نوع  تحلیلی داشت؛ در علم النفس توجه خاصی به سهروردی شده بود؛ درس مرضی ازDSM5  هم سوال آمده بود؛سوالات رشد نسبت به دو سال قبل پیچیدگی کمتری داشت و  در فیزیولوژیک برخلاف سالهای قبل سوالات تکراری خیلی کم شده بود؛ سوالات بالینی هم نسبت به قبل بیشتر در چارچوب منابع بودند. در مجموع کل آزمون چندان سخت­تر  یا آسانتر از سالهای قبل نبود ولی نگرش طراحان به نظرکمی  متفاوت و جامع­تر از قبل می‌رسید.

 

 

مسیر موفقیت

  • مطالعه برای کنکور را از چه زمانی شروع کردید و روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ طرح اولیه من این بود که از تابستان شروع به درس خواندن بکنم و بخشی از منابع را هم همان موقع تهیه کردم و شروع به مطالعه کردم ولی متأسفانه چون هنوز کنکور برایم خیلی جدی نشده بود  نتوانستم به این کار ادامه بدهم. یک اشتباهی که معمولاً میکنم این است که اگر برای کاری وقت زیادی داشته باشم برایم کم اهمیت­تر می شود و تا دقیقه آخر سعی می‌کنم آن را به تعویق بیندازم نتیجه این شد که در کل سه ماه تابستان فقط 4 فصل اول هیلگارد را خواندم. از دست دادن این سه ماه بعداً کارم را خیلی مشکل کرد و مجبور شدم تغییراتی در برنامه‌ام بدهم. از اول مهر بود که به صورت جدی و برنامه­ریزی شده شروع به درس خواندن کردم. در هفته های اول با میانگین 3-4 ساعت در روز شروع کردم هدفم این بود که هر هفته زمان مطالعه‌ام را بالاتر ببرم که در هفته های آخر به 8 ساعت می رسید.

 

  • برای هر درس چه کار کردید و چطور برنامه­ریزی کردید؟ روش خاصی برای مطالعه و به خاطرسپاری مطالب داشتید؟ درسها اهمیت متفاوتی دارند و همینطور زمان مطالعه‌ای که برای هر درس لازم بود با توجه به حجم مطلب، سابقه قبلی من در آن زمینه و دشواری آن درس برای من و حتی علاقه‌ام به آن مبحث فرق میکرد. چیزی که مشترک بود این بود که درسهای اصلی را باهم پیش ببرم و درسهای کم اهمیت­تر را هم فراموش نکنم. نکته­ ی اصلی این بود که خواندن هر درس برای به یادسپاری از هر روشی که میتوانستم و برایم کار میکرد استفاده کردم زیر مطالب خط میکشیدم ، هایلایت میکردم، فلش کارت مینوشتم ؛ ولی کار اصلی من برای به خاطر سپاری مطالب؛ مطالعه دقیق آن مطلب بود اینکه مطالب فهمیده شوند، با مطالب دیگر ارتباط پیدا کنند و در ذهن معنی­دار شوند خیلی کمک می­کرد که بعداً آنها را به یاد بیاورم. خواندن یک مطلب از چند کتاب به من کمک می­کرد بهتر آن مطلب را بفهمم تا این که یک کتاب را چند بار بخوانم.

 

 

  • با توجه به اهمیت زیاد درس زبان در کنکور روانشناسی، برای تقویت زبان چه کاری کردید؟ زبان از موضوعات مورد علاقه من است و هیچ وقت صرفاً به عنوان یک درس با آن برخورد نکردم. چون زمینه قبلی در زبان داشتم و رشته تحصیلی‌ام هم آموزش زبان انگلیسی است از ابتدا زبان را به عنوان یک نقطه قوت نسبی در این آزمون برای خودم در نظر گرفتم و وقت زیادی برایش نگذاشتم.

 

  • از وسایل کمک آموزشی مثل کلاس‌ کنکور، آزمون آزمایشی و ... هم استفاده کردید؟ بله، در آزمونهای آزمایشی تعاونی سازمان سنجش شرکت می­کردم. اما استفاده از این آزمون‌ها را لزوماً توصیه نمی‌کنم.

 

مدیریت فردی و حواشی

 

 

  • آیا برای آزمون کارشناسی ارشد استرس و اضطراب خاصی داشتید؟ اگر بله، چه اقدامی برای آن می­کردید؟ طبیعتاً اضطراب ایجاد میشه. اینکه قبول میشوم یا نه خیلی مضطربم نمیکرد ولی اینکه کاری را میتوانم انجام بدهم اما کمتر از توان واقعیم انجام میدهم حس بدی به من می‌داد.  البته تلاش برای رهایی از همین حس باعث می­شد تا بیشتر تلاش کنم.  برای کنترل استرس روی سبک زندگیم متمرکز شدم . با ساعات خوابم با احترام برخورد میکردم و خوب میخوابیدم. بین ساعت های درسم حرکات سبک ورزشی و کششی انجام می‌دادم. از تکنیکهای تنفسی و ریلکسیشن استفاده میکردم و شاید مهمتر از همه اینکه نزدیکانم هم همدلانه از من حمایت عاطفی میکردند.

 

  • فکر می‌کنید چه عواملی روی نتیجه‌ای که شما کسب کردید تأثیر داشته و مهمترین عامل برای شما چه بود؟ مهمترین عامل برای من علاقه‌ای بود که به روانشناسی داشتم و ارتباط لذت بخشی که با مباحث برقرار میکردم انگیزه زیادی به من می­داد. مدیریت هیجانی هم نقش مهمی در موفقیت من داشت. میدونستم کنکور یک شب امتحان نیست که با قهوه بیدار بمونم و تا صبح بخونم و صبح برم امتحان بدم و پاس بشه. قبولی توی کنکور یک کار سیستماتیک و نظام منده که باید چندین ماه ادامه پیدا کنه ودر طول این مدت نه مطالعه متوقف بشه نه انگیزه پایین بیاد و نه کیفیت یادگیری کمتر بشه. مدیریت هیجانی جلوی این فرسایش را می‌گیره. تمام تلاشم این بود که در بهترین حالت خودم باشم و چند ماه بمونم.

 

  • درباره حواشی کار بگید. آیا در این مسیری که تا کنکور داشتید، همه چیز برای شما هموار بود؟ یا شما هم مشکلاتی داشتید؟ چه توصیه­ ای برای داوطلبانی که با موانعی بر سر آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد مواجه می­شوند دارید؟ بله.فکر میکنم خیلی کم باشند افرادی که بدون هیچ مشکلی این مسیر را طی کنند. مشکلات می­تونه مستقیماً مربوط به کنکور نباشه بلکه مشکلاتیه که ما برای سالها با خودمون داریم؛ فضای رقابت و استرس و اضطراب همراه با اون باعث میشه اتفاقاً سر کنکور بیشتر به چشم بیایند و  آسیب بیشتری می­زنند. من فکر میکنم در دوره کنکور، درس خواندن باید اولین و مهمترین کار و اولویت اول باشد. هر کار دیگری فقط یک گزینه است بعد از درس.  من خیلی از برنامه­ هامو کلاً  چند ماه کنار گذاشتم و بعد از کنکور رفتم سراغشون. تعادل در زندگی هدف خوبیه ولی به نظر من دوران قبل از کنکور دوران زندگی متعادل با این تعریف نیست که آدم به همه کارهاش برسه و درس هم کنارش بخونه. این نوع نگاه به تعادل، نتایج  ضعیف و متوسطی به بار میاره. با یگ نگرش بلندمدت­ تر به زندگی می‌بینید که اگر چند ماه فقط روی یک کار متمرکز باشیم در درازمدت زندگی متعادل­تری خواهیم داشت.

 

آینده شغلی و تحصیلی

 

 

  • انتخاب رشته را به چه صورتی انجام دادید و برای آن از چه منابعی کمک گرفتید؟ برای انتخاب رشته  من بین دانشگاه تهران و شهید بهشتی مردد بودم. وقتی که حق انتخاب داشته باشی از هیچ انتخابی چندان احساس رضایت نمی‌کنی. برای اینکه تصمیم درستی بگیرم با خدمات انتخاب رشته کیهان تماس گرفتم  و با خانم قنبرزاده رتبه برتر و دانشجوی دانشگاه تهران (مشاور کیهان) مشورت کردم همچنین با آقای موسوی مشاور و فارغ التحصیل شهید بهشتی نیز مشاوره کردم که از هردو بزرگوار کمال تشکر را دارم در نهایت هم با توجه به علاقه خودم و نظرات دوستان  روانشناسی بالینی دانشگاه تهران را انتخاب کردم.

 

  • از وقتی که نتایج کنکور آمد مشغول به چه کاری بوده­ اید؟  مقدار زیادی کار های نیمه‌کاره دارم که مشغول انجامشان هستم.

 

  • در زمینه کاری، دوست دارید ادامه فعالیت شما در رشته روانشناسی به چه صورتی و در چه زمینه‌ای باشد؟ دوست دارم با توانایی و دانش و تجربه کافی وارد حوزه  روان­درمانی بشوم؛ به حیطه آموزش هم علاقه مندم.

 

  • آقای  سامانی از این که وقتتون رو در اختیار ما و داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی قرار دادید، از شما ممنونیم. اگر صحبت دیگری در پایان مصاحبه دارید می‌شنویم! نکته آخری که می‌خواستم اشاره کنم اینه که مسابقه اصلی در کنکور با دیگران نیست، بلکه با زمان است.  هر برنامه‌ای هر قدر هم کامل و موثر باشد، برای اجرا  نیاز به وقت دارد.  تا می‌توانید برای خودتان وقت بخرید. در آزمون 93 اتفاق کم‌سابقه‌ای افتاد. در هفته منتهی به آزمون، بارش برف بخشهایی از کشور را فلج کرد و سازمان سنجش یک هفته کنکور را به عقب انداخت. یک هفته وقت اضافه  آنهم شب کنکور؛  دقیقه به دقیقه آن یک هفته را می‌بلعیدم. همین هفته‌ای که درش هستیم می‌تواند برای شما همانقدر با ارزش باشد. از لحظه‌ای که تصمیم به درس خواندن گرفتید شروع کنید ومنتظر هیچ چیز نمانید. دارید با زمان مسابقه می دهید. من هم از شما ممنونم. برای همه کسانی که می‌خواهند وارد این مسیر بشود آرزوی موفقیت میکنم .

 

امیر سامانی رتبه یک کنکور ارشد روانشناسی- آزمون روان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
داوطلبان گرامی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی، هدف سایت آزمون روان کمک به شما برای موفقیت در این آزمون است. تلاش بر این است تا با معرفی منابع مناسب، ارایه اطلاعات صحیح و صادقانه، آموزش روش‌های موثر مطالعه و یادگیری، پاسخگویی به پرسش‌های درسی ، اطلاع رسانی درباره کنکور و با انجام مشاوره و پشتیبانی تحصیلی از شما مسیر پیروزی‌تان را هموارتر و راه شما برای رسیدن به اهدافتان را کوتاه‌تر کنیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    کانال تلگرام آزمون روان