loading...
آزمون روان -کنکور ارشد روانشناسی
آخرین ارسال های انجمن
امیر سامانی بازدید : 583 دوشنبه 31 خرداد 1395 نظرات (0)

 

اولین جلسه مشاوره من با آقای فراز عطار، اسفند 93 بود و تا آخرین جلسات که اردیبهشت 95 می‌شد،چیزی را در ایشان می‌دیدم که فکر میکنم مولفه مهمی برای موفقیته.

واقع‌بینی و عمل‌گرایی. این خصلت که بتونی شرایط را آنجوری که واقعا هست ببینی، انتظارات را مدیریت کنی و تا سرحد امکان تلاش کنی. این روحیه نتیجه کلی خوبی به بار میاره. از موفقیتش خوشحالم و براش آرزوی موفقیت‌های بیشتر میکنم

1.با عرض سلام لطفاً به معرفی کامل خود بپردازید؟

فراز عطار هستم. متولد 1369 از اصفهان. رتبه 71 بالینی کنکور 95

2.بفرمایید از چه دانشگاهی مدرک کارشناسی گرفتید و با چه معدلی؟

فارغ التحصیل رشته زیست شناسی سلولی مولکولی از دانشگاه آزاد واحد تهران پزشکی با معدل 17

 

.چه طور شد سر از روانشناسی در آوردید؟

فکر کنم نشه این سوال رو در یه جمله به طور کامل جواب داد. اما به طور خلاصه مجموعه ای از زمینه سازیهای خانوادگی ,دغدغه ها و تجارب شخصی خودم و آشنایی بعدی دقیقترم با پویایی این رشته باعث علاقه ام به این رشته شده باشه.

4.با رتبه بدست آمده در کنکور کارشناسی ارشد چه درصدهایی را زده‌اید؟

1)متون روانشناسی انگلیسی 57.78 

2)علم النفس 46.67 

3)آمار و روش تحقیق 40

  4)روانشناسی مرضی و کودکان 51.67 

5)روانشناسی رشد 66.67

  6)روانشناسی بالینی51.67

  7)فیزیو لوژی و انگیزش وهیجان 60

5.چه عواملی را در قبولی کنکور خود موثر می‌دانید؟

مهمترین عامل علاقه شخصیه اما عامل مهم دیگه برنامه ریزیه انعطاف پذیر  واقع بینانه و فردی شده است. به نظرم هرچه زمان فردی شدن برنامه کم تر بشه شانس موفقیت بیشتره!

6.از ابتدا این نتیجه مورد انتظار شما بود؟

اگر منظورتون از نتیجه صرفا رتبه است نه. تا اخرین لحظات اعلام نتایج هم انتظار دقیقی از عمل کردم نسبت به بقیه نداشتم. اما اگر منظورتون ورود به این رشته است بله حتی اگر امسال هم برام مقدور نبود تلاشم رو میکردم دوباره.

7.کنکور چطور بود؟

به نظر من نسبت به کنکورهای گذشته ای که ازمایشی داده بودم امسال تا حدود زیادی ساده تر یا شاید بشه گفت استاندارد تر بود.

8.مطالعه برای قبولی در کنکور را از چه زمانی شروع و طی چه مدت درس خواندید؟

از اسفند 94 شروع به تهیه منابع اصلی 4 درس اسیب شناسی. رشد.بالینی و کودکان استثنایی با میانگین 4ساعت در روز کردم .منهای 3 ماه اذر دی و بهمن.ساعات مطالعه ام رو به میانگین 6  ساعت رسوندم.

9.برای هر درس چه کار کردید و چطور برنامه­ ریزی کردید؟

از اون جا که تغییر رشته ای بودم و اطلاعاتی در مورد منابع نداشتم از اسفند 94 با راهنمای و مشاوره اقای امیرحسین قطره سامانی رتبه 1سال 93 شروع به تهیهو مطالعه منابع اصلی 4 درس اسیب شناسی. رشد.بالینی و کودکان استثنایی کردم و با ادامه مشاوره با ایشون تا اوایل اردیبهشت  شروع به خوندن منتخبی از جزوات موسسات پوران‌پژوهش، ساد،کیهان و مدرسان شریفکردم.به نظرم برنامه ریزی دروس به مقدار زیادی جنبه شخصی داره اما مهمترین بخشش دوره دروس بود که با شرایط من فلش کارت گزینه مناسبی بود

.

10.انتخاب رشته را به چه صورتی انجام دادید و برای آن از چه منابعی کمک گرفتید؟

با راهنمایی های دوستان و مشاورین و آمار قبولی های سال 94نسبت به ظرفیت دانشگاه ها.

 

11.از این که وقتتون رو در اختیار ما و داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی قرار دادید، از شما ممنونیم. اگر صحبت دیگری در پایان دارید بفرمایید

خوشحال میشم اگر تجربیات بنده بتونه حتی ناچیز در رسیدن به هدف داوطلبان امسال کمکی بکنه همینطور که تجربیات گذشته به من کرد. و خوشحالم فضایی بوجود اومده که تجربه ها میتونه در اختیار هرفرد مشتاقی قرار بگیره. در آخر امیدوارم در آینده شاید از درگاه همین رشته  معیار دقیق تر  درست تر و آزادتری برای ادامه علاقه علمی و رقابت ایجاد بشه.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
داوطلبان گرامی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی، هدف سایت آزمون روان کمک به شما برای موفقیت در این آزمون است. تلاش بر این است تا با معرفی منابع مناسب، ارایه اطلاعات صحیح و صادقانه، آموزش روش‌های موثر مطالعه و یادگیری، پاسخگویی به پرسش‌های درسی ، اطلاع رسانی درباره کنکور و با انجام مشاوره و پشتیبانی تحصیلی از شما مسیر پیروزی‌تان را هموارتر و راه شما برای رسیدن به اهدافتان را کوتاه‌تر کنیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    کانال تلگرام آزمون روان